diary 8

for study English / prevent forgetfulness / feel myself

好きな人がいます。

I have someone I like.

 

好きな人もわたしのことを好きだと言いますが、

The one says he likes me too, but

 

わたしはそうは感じていません。

I don't think so.

 

わたしを手に入れるための、単純な嘘なのだろうと思います。

I guess it's just a lie to get me.

 

そう感じているのに、まだ何かを信じようとしている自分に驚きます。

Even though I feel that way, I'm surprised that I'm still trying to

believe in something.

 

彼の言う「好き」の意味がわたしのそれとは違うことを知っています。

I know that what he means by "like" is different from what I mean.

 

わたしは彼と昼間のデートがしてみたい。

I want to go on a date with him during the day.

 

映画を一緒に観に行きたい。

I want to go see a movie with him.

 

一緒にスーパーに買い出しに行って、

一緒に料理を作って食べてみたい。

I want to go shopping at the supermarket with him

and cook and eat cuisine togetehr.

 

彼がゲームをしたり筋トレをしたりするのを隣で見ていたい。

I want to watch him play games and work out next to me.

 

何かについて意見交換をしたり、働いている姿も見てみたい。

I would like to exchanging some ideas with him and

I would like to see him working.

 

彼の言う「好き」は夜中の2時間で足りるような「好き」です。

The "like" he says is the kind of "like" that is enough for two hours

in the midnight.

 

わたしたちの関係はわたしの我慢によって成り立っていて、

Our relationship is built on my endurance,

 

この関係が正しくないことをわたしは知っています。

so I know this relationship is incorrect.

 

甘い言葉を信じない強さが欲しいです。

I want the strength to not believe in sweet words.